10 sposobów na to, żeby pozostać w harmonii przez cały dzień – cz. 2

Śmiało można powiedzieć, że najważniejsza umiejętność w dzisiejszych czasach to umiejętność życia w harmonii. Nie jest to proste zadanie w chaotycznym, hałaśliwym i intensywnym życiu jakie wiedziemy. Istnieje jednak wiele sposobów na to, żeby odnaleźć spokój nawet w wielkim mieście i przy napiętym grafiku zajęć.

Pierwsze 5 sposobów na zresetowanie się w ciągu dnia i odnalezienie harmonii opisałam tutaj

Co jeszcze możesz zrobić, żeby odzyskać równowagę i spokój w ciągu dnia? Poznaj kolejne 5 sposobów, które stosuję z powodzeniem każdego dnia.

1. Idź na spacer. Korzyści spaceru są niezliczone 🙂  Jeżeli zamiast spaceru wybierzesz energiczny marsz, to korzyści będzie jeszcze więcej. To wspaniała forma aktywności fizycznej odpowiednia dla każdego!  Spacerując możesz pobyć sama ze sobą i z naturą. Wybierz się do lasu lub do parku.  Oddychaj głęboko. Pozwól  myślom swobodnie krążyć. Delektuj się zapachem i zielenią. Kolor zielony działa kojąco na skołatane nerwy. Przytul się do drzewa i poproś, by udzieliło Ci swojej energii i siły. Podziękuj.  To takie przyjemne uczucie.  Wrócisz odnowiona.

2. Naucz się dziękować. Słowo dziękuję ma ogromną moc. Używaj go  często. Dziękuj za wszystko, co dobre w Twoim życiu. Dziękuj też za bolesne i trudne doświadczenia, które stanowiły dla Ciebie cenną lekcje. Te najtrudniejsze doświadczenia uczą nas najwięcej. Ta umiejętność  odmieni Twoje podejście do życia.  Kiedy spotkasz kogoś nieuprzejmego na swojej drodze albo zdarzy się coś niedobrego w Twoim życiu podziękuj za to doświadczenie. Od razu poczujesz się lepiej.  Jeżeli ktoś źle Cię potraktuje to sygnał dla Ciebie, jaką energią emanujesz, jakich ludzi przyciągasz. To cenna informacja o tym, nad czym musisz popracować i na czym powinnaś skupić swoje myśli.

3. Uśmiechaj się. Nic tak nie  wprawia w dobry nastrój, jak szczery uśmiech.  Jako dzieci znajdujemy dużo powodów do radości. Moja córka śmieje się w głos cały dzień. Dzięki niej uśmiecham się znacznie częściej. To takie proste i takie skuteczne. Kiedyś oglądając swoje zdjęcia stwierdziłam, że na każdym wyglądam na przygnębioną. Na każdym miałam smutną minę.  Postanowiłam to zmienić i uśmiechać się częściej nie tylko do zdjęć, ale też do swojego odbicia w lustrze, do rodziny, do  przechodniów na ulicy, do kierowcy autobusu, do pani na poczcie, czy do sąsiada. Wkrótce  odkryłam magię uśmiechu.  Nagle zaczęłam otaczać się uśmiechniętymi, pogodnymi i uprzejmymi ludźmi. Podobne przyciąga podobne. Wypróbuj koniecznie.

4. Wymyśl swoją mantrę. Dobrze jest mieć gotową, uniwersalną formułkę, afirmację, którą można użyć w każdej trudnej sytuacji. Każdego z nas dopadają czasem chwile zwątpienia, strachu, czy poczucia bezsilności. Najważniejsze to nie pozwolić panoszyć im się w naszym umyśle.  Za każdym razem, kiedy tracę wiarę w siebie, kiedy chodzę zdenerwowana bez wyraźnego powodu lub kiedy dopada mnie smutek powtarzam w głowie swoją mantrę: „jestem bezpieczna teraz i zawsze”. Pozwala mi to oderwać się od negatywnych myśli i skupić się na czymś pozytywnym. To doskonała metoda na odzyskanie harmonii w umyśle.  Znajdź swoją mantrę lub afirmację, która będzie działała na Ciebie, jak balsam.  Możesz mieć kilka afirmacji na różne okazje np.

  • „zawsze mam tyle pieniędzy, ile potrzebuje”,
  • „kocham i akceptuję siebie”,
  • „z łatwością pozbywam się zbędnych kilogramów” ,
  • „otaczam się dobrymi i pomocnymi ludźmi”.

5. Zresetuj się. Komputer, Internet, smartfon,  telewizor to wszystko wynalazki, które mają służyć ludzkości. Ważne jednak, żeby nie stać się ich niewolnikiem i żeby życie wirtualne nie zdominowało tego realnego. Twój telefon nie jest Twoim przyjacielem, a twój komputer nie zastąpi Ci Rodziny.  Warto zacząć kontrolować ilość czasu, który spędzamy  przed komputerem, czy z telefonem.

Na początek dobrze wyłączyć wszelkie powiadomienia o nowych wiadomościach.  Zaglądaj do skrzynki tylko w ustalonym przez  siebie  czasie i tylko wtedy, kiedy masz czas odpowiedzieć na maile. Nie ma sensu czytać maili, na które nie możesz od razu odpowiedzieć.  Zaśmiecają tylko Twoja głowę i nie pozwalają Ci się wyłączyć.

Nie wysyłaj smsów w trakcie spotkania z koleżanką, nie wyjmuj nawet telefonu z torebki, kiedy jesz lunch z rodziną lub kiedy rozmawiasz z dzieckiem.  Pozwól sobie być tu i teraz.  Twój umysł może skoncentrować się tylko na jednej rzeczy na raz.  Prawdziwa rozmowa i kontakt z drugim człowiekiem, wymiana spojrzeń zawsze będą cenniejsze od nowości na Facebooku.

 

To wszystkie moje metody na pozostanie w harmonii cały dzień. Wystarczy wybrać jedną lub kilka metod, które są dla Ciebie odpowiednie i stosować je codziennie. Bez praktyki nie ma żadnych rezultatów. Na początku niektóre techniki mogą wydawać Ci się sztuczne. To są efekty stylu życia, jaki wiedziesz teraz.  Z czasem jednak uznasz przywracanie równowagi w życiu i relaks  za stały punkt  lub punkty dnia i zaczniesz się zastanawiać, dlaczego wcześniej na to nie wpadłaś. To błogosławione chwile i bardzo potrzebne.

2 komentarze

  1. joanna tasarz | 31st Sie 16

    Super pomysły na odreagowanie. Moim ulubionym od lat jest właśnie spacer nazywam go ”wybiegiem”. Robię to codziennie, jeżeli nie spacer, to na rower polecam

    • Ania | 1st Wrz 16

      Zgadzam się. Spacer to wspaniała terapia. Pomaga na wszystko.

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *